Sušienky

mája 15, 2016

V piatok sme piekli sušienky. Jonáško po tom túžil už asi mesiac. No popravde, veľmi sa mi do toho nechcelo, lebo som vedela ako to bude s dvoma malými mužmi prebiehať. No čo neurobím pre tie jeho krásne modré oči. A keď som u Denidecor&Home zbadala krásne pečiatky na koláčiky, rozhodla som sa Jonáška potešiť. Deň do predu sme urobili keksové cesto. Múka bola všade, čo mne osobne vôbec nevadí. Deťom v tomto nechávam priestor, veď sa to poupratuje. Takže bežne mi pomáhajú pri varení a pečení. Jerguško mal krásné biele vlasy a Joníkovi to surové cesto veľmi chutilo. Inak to aj mne:-D 
Keksy sme piekli podľa receptu od NoiArt zo sashe, hneď na druhý deň, keď vonku pršalo, čiže sa táto aktivita hodila. A začal boj. Celé pečenie trvalo dosť dlho, ale len pre mňa. Chlapci sa sústavne hádali a naťahovali o pečiatky. Zhodou okolností, úplnou náhodou máme dve pečiatky červenej farby a dve zelenej. Jonáš miluje zelenú farbu a Jerguš zas červenú, takže aký problém, že?. No veď žiaden. Proste hádať sa je životne dôležité. Súperiť kto urobí keksík skôr, hádať sa o miesto svojho keksu na pekáči. Ty máš lepší valček na cesto ako ja...ja ti ten tvoj keks zničím..môj je krajší, nie, nie je krajší...však mami?...môj je väčší a pod. Jednoducho bez škriepenia sa deň neráta :-D
Na moje šťastie a zároveň nešťastie ich táto činnosť nebavila dlho, rozhodli sa ísť pre zmenu do vane a tam pokračovať vo svojej bratskej hre v podobe nalievania si navzájom vody na hlavu a jačania, že ich štípu oči :-D A ja som si v takomto klídku dopiekla ich keksy. Ale musím povedať, že väčšinu urobili oni a ani som ich po nich nijak neopravovala. Sú presne také, aké si  ich urobili. Nedokonalé, krivoľaké, ale ich. A s veľkou radosťou ich potom aj jedli. A dnes sme si dali posledný kus. Pečenie s chlapcami beriem vždy ako výzvu. Opäť som si povedala, že už nikdy viac:-D Ale poznám sa. Hádam mi to ale vydrží aspoň do Vianoc. Bábovku ešte psychicky zmáknem. Pri nej chcú obaja len mixovať cesto. Samozrejme že zásadne naraz. A vy? Pečiete s deťmi? Varíte? 

RECEPT NA SUŠIENKY:
500 g hladkej múky
180 g práškového cukru
250 g masla
2 vajíčka
3 lyžice medu
2 lyžičky škorice

S cestom pracujeme až na druhý deň, pečieme cca 8 minúť pri 200 stupňoch.















You Might Also Like

0 komentárov

DVEmatky

Reumama blog

Slivníkovo eshop

Slivníkovo eshop