Slivkový predadventný kalendár/ tip štvrtý

novembra 16, 2016




Čítam, čítaš, čítame

Bez knižky nie je domov domovom. Ja ako dieťa som to tak vnímala. Mali sme ( a stále máme) doma vždy kopec kníh. Od otcových umeleckých, filozofických..až po romány mojej mamky.
Milujem knihy. Ich vôňu a energiu ktorá z nich vyžaruje. Rada ich čítam. A učím to aj svoje deti.
Jonáš a Jerguš majú svoju knihovníčku a každý večer si čítame. Už sú väčší, takže ich bavia rôzne príbehy. Keď boli malé bábätka, čítavali sme leporelá, komentovali čo vidíme na obrázkoch. Recitovali sme básničky. Teraz je to už o inom a ja som v siedmom nebi z toho, ako pozorne počúvajú každé moje slovo. Musím priznať, že to baví aj mňa. Meniť hlas a byť na  chvíľu rozprávkovou bytosťou. A ako to máte vy? Máte radi knižky? Aké sú Vaše naj?


Z knižiek, ktoré čítam svojim deťom máme v obľube aj niektoré, ktoré sú v Slivníkove :


O GUĽKOVI BOMBUĽKOVI
Kto by nepoznal neposedné klbko, ktoré objavuje na dvore zvierací svet.



ŽABIATKO
Keď pršalo mrholilo, žabiatko sa narodilo...pamätáte si na to? Ja to viem do teraz. V knižôčke nájdete veršíky aj o psíčkovi, mačiatku, či sove.

 

Veľmi sa m páčie tiež knižky, ktoré ma zaujali ne len textom, ale aj peknými  ilustráciami a to:


LILA A RYBKA a  LILA A ŽABKA

V oboch knžkách deti spoznávajú etické hodnoty ako je pomoc a spolupatričnosť.
Sú jednoduché, s minimálnym množstvom textu a pritom obrovské svojimi myšlienkami. Knižka Lila a rybka hovorí príbeh o priateľstve medzi lienkou menom Lila a rybkou. Lienočka nájde na brehu orechovú škrupinku a spraví si z nej lodičku. Kormidlo, plachta a môže vyplávať. Len keby nefúkal silný vietor. Pomóc! Pomôže jej niekto? Aké šťastie, že na blízku pláva rybička a pomôže jej, lebo všetci si musíme pomáhať.
Lila a žabka
Žabička Klára stretla lienku Lilu a chváli sa, ako vysoko vie vyskočíť. Najprv po kvietok, potom po bambus a napokon sa zavesí na steblo dolu hlavou. Nedbá na Lilu, že sa o ňu bojí. Žabka spadne a zlomí si nohu. Ale dobre že je Lila blízko. Zaviaže si nôžku a donesie jej barly. Aby spolu mohli śťť na prechádzku.







V eshope nájdete ešte pár posledných kníh. Ježiško by mal určite priniesť aspoň jednu z nich :-)

...dovidenia zajtra...teší sa na Vás deň číslo 5 !

Barby

You Might Also Like

0 komentárov

DVEmatky

Reumama blog

Slivníkovo eshop

Slivníkovo eshop